VW new beatle
Design karoserie vychází ze studie Concept 1 představené v roce 1994. Výroba začala roku 1998. Automobil se vyrábí v Mexiku a nejdůležitějším trhem jsou Spojené státy americké. Podvozek (A4) sdílí New Beetle s čtvrtou generací Golfu, stejně jako některé další díly. Pod stylovou karoserii Volkswagen začal montovat jeden ze tří čtyřválcových zážehových motorů(1,6 s výkonem 102 k, 2,0 o výkonu 115 k a přeplňovaný 1,8 o výkonu 150 k) nebo motor dieselový (1,9 TDI o výkonu 90 k). Zatímco původní Brouk měl motor vzadu, New Beetle má motor vpředu, vzadu pak poměrně malýzavazadelník o objemu 209 l.[1] Musely být provedeny změny na chladiči, uzpůsoben systém odpružení, tlumiče, výfukové a palivové vedení.
Uspořádání prostoru pro cestující připomíná v mnohém VW Brouka, např. madlo před odkládací schránkou u spolujezdce, držáky na B sloupcích, jediný kulatý budík či síťové odkládací kapsy ve dveřích a v neposlední řadě unikátní vázička u volantu.
V roce 2003 přibyla otevřená verze.
V roce 2005 byla představena studie Regster, téhož roku New Beetle prošel faceliftem. Změny se dočkaly nárazníky, přední i koncové světlomety a blatníky. Nejsilnější motor, dvacetiventilový čtyřválec 1,8 by nahrazen pětiválcem o objemu 2,5 l.[2]
V roce 2006 německé návrhářské centrum Edag předstilo na ženevském autosalonu studii SUV s názvem Biwak, která z New Beetle vychází.